Det kommer alltid finnas idioter

2009-10-14 - 20:49:53
Är det konstig att det händer ridolycker? Inte när folk kör som idioter och inte har ett dugg respekt för oss ryttare eller hästar. Idag när jag red på en väg så kom där en galning i 70 km/h och Calle gillar inte bilar och det värsta är att han hoppar rätt ut i vägen, sagt och gjort så bilen får ställa sig på bromsen. Det gick, denna gången. Man hoppas ju att han fick en efter tanke men jag tvivlar på det.

Det är fan inte konstigt att det händer olycker. Jag blir bara så jävla förbannad rent ut sagt! Man känner sig så otroligt maktlös när man sitter där uppe på häst ryggen och inte kan göra ett skit. IDIOTER!

Skulle kunna skriva en hel uppsats om det här men vad tjänar det till? Det kommer alltid finnas idioter i trafiken, man måste alltid vara på sin vakt och man kommer aldrig att komma undan det - så är det bara. Annars var vår ute tur väldigt skön fast att jag hade en pigg häst! Så mycket energi han hade idag. Imorgon och på fredag blir det mycket lösgörande, sen på lördag morgon ska vi åka till ÖRS och vara med på en hoppträning. Det kan bli mycket spännande! Jag kan gissa att jag kommer få en turbo häst! Men det ska bli jävligt kul (Y) Lite hjälp och lite idér och massa kul! Ser fram emot det jätte mycket.

Nu börjar snart Grey's Anatomy! Det går ju inte att missa, innan dess ska jag fila på mitt tal som ska in imorgon och lite annat kanske. Sen ska jag gör mig någon macka och varm chockolad!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0