En dag värd att minnas!

2009-10-18 - 12:07:43






#1 Calle hoppar äntligen, #2 fint dukat bord till älgmiddag, #3 fina älgfilér,
#4 hela sälskapet och #5 jag


Igår morses gick jag upp så tidigt som jag inte ens gör när jag ska till skolan? How sick is that? Halv 8 körde vi ut till stallet där det blev att släppa ut hästarna och fixa med Calle, sen lastade vi och körde mot ridskolan för en hoppträning. Och det var verkligen super kul! Men jag ska inte säga att det gick jätte bra precis, där var mycket läskiga hinder och det blev många stopp, men när han väl hoppar sen så går han jätte fint! Som Gunilla sa, för han spelar det ingenroll om det är 80 eller 1,10 men det är det tekniska och att han måste bli kvickare i benen. Men för att vara hans debut i en hel grupp och en ordentlig hoppträning så är jag jätte nöjd över honom! Min snutte pojk, man kan inte vara bäst på allting säg!

Sen så hem och lastningen går såå bra just nu. Han bara traskar in där direkt! PUSS PÅ HONOM! När jag kom hem här så lata jag mig lite sen gick jag och la mig och sov väl i 2 timmar minst? Fick hystriskt snabbt skynda mig in i duschen, fixa håret och kleta på lite smink innan jag satte mig på cyklen.

Där blev det trevligt sällskap, världens godaste mat och många goa skratt! I slutet när alla gått hem och det bara var vi kvar blev det roligt prat och jag skrattade konstant hela tiden, jag fick knappt luft! Innan åt vi någon jätte god soppa till förrätt, sen blev det älg, pomduches och kantarellsås(världens bästa måltid, utan tvekan!) och till efterrätt blev det glass au four med fräscha bär. När jag säger detta så menar jag verkligen det och jag överdriver inte; detta var året bästa måltid!! Helt sjukt gott och jag åt så mycket att jag förmodligen har gått upp fler kilo, men det spelar ingenroll. När det är så god mat så måste man äta till man storknar, jag menar det tar ju hela ett år till nästa gång!! Man får lagra i extra matsäckarna!

När jag kom hem däckade jag i sängen direkt! En himla trevlig dag måste jag säga.

Kommentarer
Postat av: emma

hoppas du har en bra söndag? / fröken bitterfitta

2009-10-18 @ 14:54:57
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0