Arbetsdag fast i skolform

2009-10-19 - 20:36:38

Jag får väl skriva lite ord här innan jag somnar.

Skolan idag bestod av lekitoner på morgonen och sen bara projektarbete och utvecklingssamtal på eftermiddagen. Har varit en seg men faktiskt rolig eftermiddag. På morgonen hade vi även en föreläsning från organisationen STOP från Indien, som handlar och sexhandel. Det var på engelska så fattade inte allt, men fattade iaf helheten i det. Sen fick vi se en film och så fruktansvärt hemskt! Det är sånt som verkligen hemsöker mig. Usch.. Att det finns folk som har det så jävligt, man ska fasen vara tacksam för det livet man har! Ibland tror jag man tar förmycket förgivet, vi måste lära oss att uppskatta livet lite bättre!

Mams kom och vi hade utvecklingssamtal och som jag trodde gick det fin fint! Mycket positiva saker, det enda målet vi satte upp nu detta sista året är att jag måste lära mig korta ner min texter. Usch och fy, det kan bli riktigt jobbigt. Men jag fick massa annat beröm också, så som att jag förmodligen är den bästa skrivaren i klassen och att på ett både positivt och negativt sätt skriver jag mycket detaljerat. Men ja jag är nöjd. Så nu varenda inlämning ska jag få ett antal bokstäver jag ska få skriva, kan ju blir kul haha.. Äsch det är bra övning och jag måste lära mig till universitet också! Bara att kämpa som ett djur, i can do it! Men det är aldrig lite fel med utmaningar. Det mesta bli på svenskan med Petra, men alla andra lärare ska också få ta del av det. Så nu är det bara att lägga manken till och fixa detta.

Stallet blev en snabbis, red lite dressyr. Jag har förresten startat upp en häst blogg där det är mer detaljer; http://jenniekristensson.blogspot.com/ så där kan ni ju alltid ta er en titt :)

Nu är jag dock jätte trött så jag ska hoppa in i duschen och sen slänga mig i sängen och sova tidigt ikväll. Imorgon är det bara halvdag och slutar redan tjugo i 12, himla skönt! Det är väl belöning för dagen då vi gick från 8:10-16:30, det var rätt maffigt ska jag säga. Tur att eftermiddagen endå var slapp.

Men ska uppdatera andra sidan nu också, Caio!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0