Tävlings dags igen

2009-10-11 - 22:05:23




# På framridningen med Calle, # Karlsson och Pam inne på banan, # Favoriterna efteråt.

Tävling idag i Kullabygden. Vi skulle rida en LB:1 som vanligt och hoppas att han går rent denna gången. Han var verkligen jätte fin på framridningen när jag bara ridit igenom honom och det kändes jätte bra! Jag hade bra takt och han var inte alls bakom handen(det har han verkligen stärkt sig i, finns inte tendens till det längre!) Inne på banan var han jätte fin, tappade takten i ökade traven och han var lite låg och hängig i handen. Men endå stor skillnad! Det var jätte skönt och jag var jätte nöjd med vår ritt, trots vi bara fick 62%. Kändes lite snopet och snålt, men det är bara att acceptera. Huvudsaken är endå att man är nöjd med ritten och det är jag framför allt! Vi var lika duktiga båda två!♥

Pratade med Gunilla sen(dommaren) och hon såg jätte mycket förbättring sedan Ödåkra(som var den 31 augusti) och det kändes ju också jätte skönt! Nu är det bara hem och bygga mer muskler och stärka honom så han kan gå i högre form av sig själv så jag slipper bära honom så mycket.

Vi har några tävlingar kvar detta året, programridning den 25 oktober, klubbmästerskapet i dressyr den 31 oktober och sen avslutar vi vår termin med en träningstävling i hoppning den 8 november. Spännande!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0